• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

QI Üzerine Bir Anket.....

QI'unuz Kaç....?

  • 0-25 arası ağır gerilik

    Kullanılan: 0 0.0%
  • 26-50 arası orta gerilik

    Kullanılan: 0 0.0%
  • 51-75 arası hafif gerilik

    Kullanılan: 0 0.0%
  • 76-90 arası sınır zekalı

    Kullanılan: 0 0.0%
  • 91-110 arası normal zekalı

    Kullanılan: 0 0.0%
  • 111-119 arası ileri zekalı

    Kullanılan: 0 0.0%
  • 120-130 arası üstün zekalı

    Kullanılan: 0 0.0%
  • 131-145 arası çok üstün zekalı

    Kullanılan: 1 50.0%
  • 146 ve üzeri deha

    Kullanılan: 1 50.0%

  • Kullanılan toplam oy
    2

TRWE_2012

Süper Moderatör
Üyelik Tarihi
2 Haz 2020
Konular
3,091
Mesajlar
5,890
MFC Puanı
20,830
Tanım :

Q (İngilizce: intelligence quotient), zekâ katsayısı veya zekâ seviyesi, zekâyı ölçme amaçlı birkaç farklı standartlaştırılmış testlerden çıkarılan değer.

IQ deyimi Almanca Intelligenzquotient olarak Alman psikolog Wilhelm Stern tarafından 1912 yılında Alfred Binet ve Theodore Simon'un tasarladığı gibi zekayı değerlendirmek için ortaya koyduğu bir yöntemdir. IQ deyimi yaygın olsa da, Wechsler Yetişkin Ölçüsü gibi modern IQ test değerlendirmeleri artık orta değeri (ortalama zeka) 100 olan ve standart sapması 15 olan bir çan eğrisine göre öznenin konumlandırılmasına dayanır. Fakat bazı testlerde farklı standart sapma değerleri olabilir.

IQ sonuçları ölümlülük, hastalıklılık, ailevi sosyal konum ve önemli unvanlarla ve ailesel IQ ile ilişkilendirilmiştir. Veraseti neredeyse yüzyıldır araştırılsa da, kalıtsallık miktarı ve kalıtsallığının tartışma konusu olup olmasında anlaşmazlıklar vardır.

IQ sonuçları, eğitimsel başarının kâhini veya özel ihtiyaç olarak nüfustaki IQ değerlerini ve bunlarla diğer değişkenlerin ilişkisini inceleyen toplum bilimcileri tarafından ve iş veriminin ve gelirin kâhini olarak kullanılır.

20. yüzyılın başlarına kadar birçok halkın zekâ katsayısı, Flynn etkisi adı verilen bir fenomenle her on yılda üç sayı artacak şekilde yükseliyor. Bu sonuçlardaki değişmelerin gerçek hayattaki zihinsel yetenekleri veya yalnız geçmiş ve şimdiki zamandaki testlerin metodolojik sorunlarını mı yansıtıp yansıtmadığı tartışmalıdır.

Zeka testleri

Cattell Zeka Testi: Kültürden arınmıştır ve soruların belli bir zaman içerisinde cevaplanması istenir.
Alexander Pratik Zeka Testi: İlkokulu bitiren çocukların teknik becerilerinin belirlenmesi ve daha ileri sınıflara (özellikle sanat okullarına) yöneltmek için geliştirilmiştir. Testte tahta kutular, boyalı küpler verilerek çeşitli problemlerin çözümü istenir.
Porteus Labirent Testi: Zeka fonksiyonunun özel bir şekli ölçülür. Örneğin, temkinli davranmak, ileriyi görmek, çeşitli engellerden kendini korumak gibi. Bu test özellikle insanın günlük yaşamındaki davranışlarda gösterdiği beceriyi ölçer.
Binet-Terman Testi: Sözlü bir testtir. Okul, aile bilgisine ve kültürüne dayanır.
WISC-r Zeka Testi: Açılımı Welcher Intelligence Scale for Children olan, 6-16 yaş arasındaki çocuklara uygun olarak hazırlanmış, iki ana hat ve 12 alt testten oluşan, Türkiye'de en yaygın olarak kullanılan ve günümüzün en geçerli IQ testidir.

Not .

Ben 10 yaşında iken ilkokul'da "WISC-r Zeka Testi"nden geçirilmiştim ve sonuç 135,275 çıkmıştı.....(Bundan sonra özel okullardan teklifler gelmeye başladı ama ailemin parası olmadığı için bu teklifler geri çevrilmiştir.)

Kaynaklar:

^ Deary Ian J., Batty G. David (2007). "Cognitive epidemiology". J Epidemiol Community Health. 61 (5). ss. 378–384. doi:10.1136/jech.2005.039206. PMC 2465694 $2. PMID 17435201.
^ Intelligence: Knowns and Unknowns (Report of a Task Force established by the Board of Scientific Affairs of the American Psychological Association - Released August 7, 1995 a slightly edited version was published in American Psychologist: Neisser, Ulric; Boodoo, Gwyneth; Bouchard, Thomas J., Jr.; Boykin, A. Wade; Brody, Nathan; Ceci, Stephen J.; Halpern, Diane F.; Loehlin, John C.; Perloff, Robert (1996). "Intelligence: Knowns and unknowns" (PDF). American Psychologist. 51 (2). ss. 77–101. doi:10.1037/0003-066X.51.2.77.)
^ Johnson, Wendy; Turkheimer, Eric; Gottesman, Irving I.; Bouchard Jr., Thomas J. (2009). "Beyond Heritability: Twin Studies in Behavioral Research" (PDF). Current Directions in Psychological Science. 18 (4). ss. 217–220. doi:10.1111/j.1467-8721.2009.01639.x. PMC 2899491 $2. PMID 20625474.
^ Turkheimer, Eric (spring 2008). "A Better Way to Use Twins for Developmental Research" (PDF). LIFE Newsletter. Max Planck Institute for Human Development. ss. 2–5. Erişim tarihi: 29 Haziran 2010.
^ Devlin, B.; Daniels, Michael; Roeder, Kathryn (1997). "The heritability of IQ" (PDF). Nature. 388 (6641). ss. 468–71. doi:10.1038/41319. PMID 9242404.
^ "Zeka düzeyleri". 21 Ağustos 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Ağustos 2014.
 
Üst