• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android, Open Handset Alliance, Google ve özgür yazılım topluluğu tarafından geliştirilen bir mobil işletim sistemidir. Bu işletim sisteminin parçaları çekirdek (kernel), sistem kütüphaneleri, uygulama geliştirme çatıları (frameworks) ve yerleşik temel uygulamalardan oluşmaktadır. Android mimarisi aşağıdaki gibidir.
ekran_resmi_2014-03-22_11.50.26.png

Bu yapıyı ayrı ayrı incelemek geliştirici adaylarının üzerinde çalıştıkları yapıyı anlamaları bakımından faydalı olacak.


Temel yapı (Linux çekirdeği)

ekran_resmi_2014-03-22_11.51.45.png

Android, Linux çekirdeğini (kernel) kullanır. Linux çekirdeğine Android için eklenen kod parçacıkları ve kütüphaneler Genel Kamu Lisansı'na sahipken, diğer bileşenler üretici firmalarına kendi kapalı ROM'larını oluşturmalarına izin verecek ama yine özgür bir şekilde Apache Lisansı ile dağıtılmaktadır.
Linux çekirdeğinin doğrudan kaynak sağladığı yapılar security (güvenlik), memory ve process (hafıza ve süreç) kontrolü, dosyalama ve bağlantı için I/O işlemleri ve cihaz sürücüleridir. Çekirdekte Android için özelleştirilmiş başlıca alanlar ise güç kontrolü, paylaşılan hafıza, low memory killer ve süreçler arası iletişim içindir.


Kütüphaneler (Libraries)

ekran_resmi_2014-03-22_11.53.02.png

Mimarinin diğer önemli yapısı olan kütüphaneler bölümünde C ile yazılmış sistem kütüphaneleri, internet tarayıcısı (browser) motorlarının çalışması için Webkit, görüntüleme kontrolünü yapan Surface Manager, grafik işlemleri için OpenGL, ses ve video işlemleri için gereken Media Framework, veri yapıları kontrolü ve düzenlenmesi için SQLite gibi yapılar bulunur.

Android Runtime

ekran_resmi_2014-03-22_11.54.17.png

Bu bölüm Linux çekirdeğindeki kütüphanelerin Java ile birleştiği bölümdür. İki önemli bileşeni vardır. Bunlar temel Java kütüphaneleri ve Dalvik Sanal (virtual) Makinesi'dır. Bu yapılar hakkında detaylı bilgileri ilerleyen eğitim içeriklerinde bulacaksınız. Burada Dalvik Sanal Makinesi'ne kısaca değinelim:
  • Dalvik Sanal Makinası: Uygulamalar Dalvik Sanal Makinesi tarafından çalıştırılır. Temel çalışma mekanizmasını anlamak Android projelerinin yaşam döngüsünü anlamak açısından önemlidir. Java ile yazılan uygulamalar alınır, Java kodları derlenerek bytecode dosyalarına çevrilir. Bu dosyalar dex dosyasına çevrilerek Dalvik Sanal Makinesi'nin çalıştıracağı şekle sokar. Dalvik ortamı düşük işlemci gücü, az RAM ve sınırlı batarya koşullarına göre tasarlanmıştır.
[FONT=Segoe UI, Candara, DejaVu Sans, Trebuchet MS, Tahoma, Verdana, sans-serif]
[/FONT]
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android Studio'nun Windows Üzerinde Kurulumu



Öncelikle buradaki indirme sayfasına gidiyoruz:
android-1.png

Yeşil renkli "Download Android Studio for Windows" düğmesine tıkladıktan sonra lisans sözleşmesi karşımıza gelecek. Sözleşmeyi okuduktan sonra, kabul etmek için "I Agree" düğmesine basmamız gerekiyor.
1.jpg

Sözleşmeyi onayladıktan sonra indirme işlemi otomatik olarak başlayacak. İndirme işlemi tamamlandıktan sonra dosyamıza çift tıklıyoruz. UAC etkinse, Windows öncelikle bizden cihaz üzerinde kurulu yönetimsel izinleri isteyecek. Yönetici izni verildikten sonra, Android Studio kurulumu için ilk adım görülecek. Next düğmesine basarak kurulum işlemine başlıyoruz.
2.jpg

Next düğmesi sonrası karşımıza çıkacak ekranda yüklemek istediğimiz bileşenleri seçiyoruz ve tekrar Next düğmesine basıyoruz.
3.jpg

Next düğmesine bastıktan sonra yine lisans sözleşmesi karşımıza gelecek. Sözleşmeyi okuduktan sonra eğer kabul ediyorsak "I Agree" düğmesine basmamız gerekiyor.
4.jpg

Sözleşmeyi onayladıktan sonra karşımıza Android Studio'nun ve SDK'nın nereye yükleneceğini soran bir pencere gelecek. Uygun yerleri belirttikten sonra tekrar "Next" düğmesine basıyoruz.
5.jpg

Android Studio'nun "Başlat" çubuğunda kısayol olarak gözükmesini istemiyorsak "Do not create shortcuts" seçeneğini işaretliyoruz ve "Install" düğmesine basıyoruz.
6.jpg

Ardından kurulum işlemimiz başlıyor.
7.jpg

Kurulum bittikten sonra "Next" düğmesine tıklıyoruz. Çıkan pencereden "Finish" düğmesine tıklıyoruz ve kurulumu sonlandırıyoruz.
8.jpg

Artık Android Studio'yu kullanmak için hazırsınız. Yazacağınız uygulamaları bekliyoruz!
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android Studio'nun Mac OS X Üzerinde Kurulumu


Öncelikle buradaki indirme sayfasına gidiyoruz:
screen_shot_2015-09-07_at_2.52.29_pm.png

screen_shot_2015-09-07_at_2.52.43_pm.png

Eğer bilgisayarınızda JDK'nın 7'den yukarı sürümü yoksa buradan nasıl kurulacağını öğrenebilirsiniz.
JDK kurulumundan sonra SDK ve Virtual Device kurulumuna geçelim.
screen_shot_2015-10-12_at_2.15.15_pm.png

"Next" düğmesine basıp kurulumu başlatalım.
screen_shot_2015-10-12_at_2.16.30_pm.png

Standart kurulum gerçekleştireceğimiz için "Standart" deyip devam edelim.
screen_shot_2015-10-12_at_2.16.50_pm.png

Karşımıza ihtiyaç duyulan araçların listesi çıkacaktır. "Finish" düğmesine bastığınızda ilgili araçların kurulumu için yeni bir pencereyle karşılaşacaksınız.
screen_shot_2015-10-12_at_2.19.03_pm.png

SDK kurulumu tamamlandıktan sonra aşağıdaki gibi bir ekran ile karşılaştıysanız yüklemeniz tamamlanmış demektir.
screen_shot_2015-10-12_at_2.24.47_pm.png

Tekrar "Finish" düğmesine bastığınızda artık uygulamayı Mac'inizin "Uygulamalar" kısmına sürükleyip bırakmaktan başka bir göreviniz kalmamış demektir. Aşağıdaki ekrandan "Android Studio" simgesini "Uygulamalar" simgesine sürükleyip bırakın.
Tebrikler!
screen_shot_2015-10-12_at_2.06.14_pm.png
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android Studio'nun Linux Üzerinde Kurulumu



Öncelikle https://developer.android.com/sdk/index.html adresine girip "Download Android Studio" düğmesine tıklayın:
android-studio-kurulum01.png

Bütünleşik Geliştirme Ortamı (IDE) ile çalışmak istediğimizden, açılacak sayfada "All Android Studio Packages" denen kutuya yöneliyoruz:
android-studio1.4-kurulum02.png

"Kapalı kaynak kodlu sistemlerde uygulama geliştirme mi yapılır, edep ya hu!" deyip, en alttaki sıkıştırılmış Linux paketine tıklıyoruz.
Tıkladıktan sonra şöyle bir anlaşma metni karşınıza çıkacak:
android-studio1.4-kurulum03.png

Anlaşma şartlarını onayladığınızı belirten seçeneği işaretledikten sonra en alttaki Download düğmesine basın. Yaklaşık 363 MB'lık bir dosya inmeye başlayacaktır:
android-studio1.4-kurulum04.png

Ben kurulumu İndirilenler klasörü içine yapmak istemediğim için, indirdiğim ZIP dosyasını Ev dizininin altında oluşturduğum Android isimli bir klasörün içine taşıdım.
Artık bu ZIP dosyasını "Buraya çıkart" diyerek ayıklamamız (açmamız) gerekecek:
android-studio1.4-kurulum05.png

ZIP dosyasını ayıkladıktan sonra "android-studio" isimli dizini görüyor olmalısınız. Bu dizine girin ve ardından içindeki /bin dizinine girin. /bin dizininin içeriği şöyledir:
android-studio1.4-kurulum06.png

Eğer benim gibi ZIP dosyasını Android dizinine taşıdıysanız,
sh Android/android-studio/bin/studio.shkomutunu vererek Android Studio'nun açılmasını sağlayabilirsiniz:
screenshot_-_05-01-2015_-_155821.png

İlk ayarları yaptıktan sonra ihtiyacınız olan komponentleri IDE'niz bilgisayara indirmeye başlayacaktır.
Android Studio Bütünleşik Geliştirme Ortamı'na hoş geldiniz!
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android Studio'yu Tanıyalım



Android Studio, Android uygulamalarının geliştirildiği, üst seviye özelliklere sahip ve Google tarafından da önerilen resmi programlama aracıdır.
Android Studio'nun kod geliştiricilere sunduğu temel özellikler şunlardır:
  • Gradle tabanlı, esnek proje inşa sistemi.
  • Farklı özellik ve sürümlere göre çoklu APK çıktısı.
  • Temel proje şablonlarıyla hızlı ve kolay proje üretimi.
  • Ekran tasarımlarını kolaylaştıran sürükle-bırak özellikli zengin editör.
  • Uygulamanın performansı, kullanılabilirliği, farklı sürümlerde çalışabilirliğinin kontrol edilebileceği test araçları.
  • Kolay ve güvenli APK imzalanması.
  • Ek uğraşa gerek kalmadan Google hizmetlerini uygulamaya ekleyebilme.
Sıradaki eğitim belgelerinde ekran tasarımlarının yapıldığı zengin editörü, yeni bir proje oluşturma ve önceden farklı bir IDE kullanarak oluşturduğunuz projenizi Android Studio'ya nasıl taşıyacağınızı göreceksiniz.

Android Studio 1.4 yenilikleri

2015 yılının ekim ayında yayınlanan Android Studio 1.4 sürümünün yeniliklerini sıralamakla başlayalım işe:
  • Vector Assets (Vektörel Varlıklar)
  • Theme Editor (Tema Editörü)
  • Project Templates (Proje Sihirbazı)
  • Performance Monitors (Performans İzleyicileri)
  • Developer Services (Geliştirici Hizmetleri)
Android Studio 1.4 bizlere yeni tasarım araçları, performans izleyicileri ve geliştirici hizmetleri sunuyor. Yeni tasarım araçlarıyla hazırda kullanabileceğimiz vektörel grafikler, uygulama temalarını daha kolay yönetmek için Tema Editörü ve yeni uygulama projelerinde kullanılabilen proje şablonlarının yer aldığı Proje Sihirbazı gibi özellikler içeriyor.

Design Tools (Tasarım Araçları)

  • Vector Assets (Vektörel Varlıklar)
Android Studio 1.4 geliştirme ortamı, yeni bir bileşen olan Vektörel Varlıklar'ı içeriyor.
studio_vector_studio_gallery.png.png

Uygulamalarınızda kullanabileceğiniz, özgür yazılım lisanslı pek çok vektörel grafik bu pakette mevcut. Projelerinizde res/drawable sağ tıklayıp New → Vector yolunu izleyerek dilediğiniz vektörel çizimi uygulamalarınıza dâhil edebilirsiniz.
API 21 ile birlikte bu vektörel grafikleri kullanabilirsiniz.

studio_vector_studio.png.png

Pakette var olan çizimlerin yanı sıra kendi vektörel çizimlerinizi de dâhil edip, ilgili değişiklikleri yapabilirsiniz.

  • Theme Editor (Tema Editörü)
Tema Editörü ile artık var olan bileşenleri kendinize özgü tasarlayabileceksiniz.
studio_theme_editor.png.png

Tools → Android → Theme Editor yolunu izleyerek bu ekrana ulaşabilirsiniz.

  • Project Templates
Uygulamalarınızda kullanabileceğiniz yeni Activity'ler de mevcut.
studio_templates.png.png

Navigation Drawer Activity'i seçerek, uygulamanıza hazır bir kayan menüyle başlayabilirsiniz.
resim3_1.png


Performance Monitors (Performans İzleyiciler)
Gelen yenilikler arasında ağ kullanımını ölçmeyi sağlayacak Ağ İzleyicisi ve işlemci performansını izlemek için Grafik İşlemci (GPU) İzleyicisi de yer alıyor.
android-studio-gpu-monitor.png

android-studio-nm.png


Developer Services (Geliştirici Hizmetleri)
  • Firebase
firebase.png

Firebase veri depolama, kullanıcı kimlik doğrulaması, statik hosting ve daha fazlasını içerir. Özelliğe erişmek için File → Project Structure → Cloud yolunu izleyebilirsiniz.
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android Studio Layout Editörü



Android Studio'nun en güzel özeliklerinden biri de ekran tasarımlarını sürükle&bırak yöntemiyle kolayca hazırlayabilmenize fırsat vermesidir. Ekran tasarımlarını yapacağınız "Layout Editor" sürükle bırak yöntemiyle ekrana taşıyacağınız bileşenlerle ilgili yaptığınız değişiklikleri de anlık olarak gösterir.
Tasarladığınız Activity veya Fragment'ların yerleşim (layout) XML'lerini proje ağacında /res/layoutklasöründe görebilirsiniz. Örnek bir projenin dizin yapısı aşağıdadır:
screen_shot_2015-01-09_at_1.31.01_pm.png

layout dizininden istediğiniz ekranı açarak ekran bileşenlerini sürükle bırakla tasarlayabilirsiniz.
screen_shot_2015-01-09_at_1.36.34_pm.png

Bileşenlerle ilgili "Properties" bölümünde yaptığınız değişiklikleri anlık olarak ortadaki bölmede görebiliyorsunuz.
Alttaki Text sekmesine tıkladığınızda, ekranın tasarımını XML şeklinde göreceksiniz. Yine burada yaptığınız güncellemeleri anında yan ekrandan izleyebileceksiniz.
screen_shot_2015-01-09_at_2.00.18_pm.png

Şimdiden iyi kullanımlar.
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Eclipse Projesinin Android Studio'ya Taşınması



Daha önce Eclipse'te geliştirdiğiniz projeleri Android Studio'ya taşımak isteyebilirsiniz. Android Studio'nun yeni sürümünde bu tür Android Studio projesi olmayan (Non-Android Studio project) projeleri Android Studio ile kullanmak çok daha kolay. "Import Project (Eclipse ADT, Gradle, etc.)" düğmesini kullanıp, açılan ekranda projenizi seçip tercihlerinizi belirleterek işlemi yapabiliyorsunuz.
ekran_goruntusu_-_2015-10-14_153140.png

Eclipse gibi farklı IDE'ler üzerinde yaptığımız projemizin dizinini seçiyoruz:
ekran_goruntusu_-_2015-10-14_102544.png

ekran_goruntusu_-_2015-10-14_152244.png

Eğer projenizin bağımlı olduğu başka kütüphaneler varsa ve onların da Gradle ile uyumlu olmasını istiyorsanız ilgili seçenekleri seçiniz:
ekran_goruntusu_-_2015-10-14_152316.png

NOT: Eclipse'te proje olarak kullandığımız yapılar, Android Studio'da modül olarak isimlendiriliyor. Örneğin bir uygulamanız var ve akıllı saatler için bir sürüm, telefon ve tabletler için ayrı bir sürüm yapıyorsunuz. Bu durum da akıllı saatlerle ilgili bölümünü bir modül, telefon ve tabletlerle ilgili bölümünü de bir modül olarak Android Studio projenizde oluşturup ayrı ayrı derlenmelerini sağlayabilirsiniz.

Son olarak Finish düğmesine bastığınızda artık projeniz Android Studio ile çalışmaya uyumlu hale gelecektir.
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
ADT Geliştirme Ortamı'nın Oluşturulması



Android uygulamaları çoğunlukla Java dili kullanılarak geliştirildiğinden, Google uygulama geliştirme platformu olarak Java dünyasında oldukça popüler bir IDE olan Eclipse platformunu yeğlemektedir. Üzerine eklenen modüllerle Java dünyasında neredeyse her türlü uygulama geliştirme çatısına (framework) destek veren Eclipse, Google’ın Android eklentisi kullanılarak Android uygulama geliştirmeye uygun hale getirilebilir.

NOT : Eclipse sürekli güncellenen bir IDE olduğundan bu sayfada yer alan ekran görüntüleri ve sürüm numaraları güncel sürümlerden farklılık gösterebilir.


İşletim sisteminize uygun Eclipse tabanlı Android Geliştirme Ortamını (ADT) buradan indirebilirsiniz.

ekran_goruntusu_-_2015-10-16_110744.png


Not: Eclipse IDE'sinin ilk açılışı biraz zaman alabilir. Bu açılış ve kullanım süreleri, özellikle emülatör kullanımı sırasında, bilgisayarınızın donanımına bağlıdır.
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android NDK



Android Native Development Kit (NDK), Android platformuna Native uygulamalar yazabilmeniz için hazırlanmıştır. Android platformunda uygulamalar büyük çoğunlukta Java dili kullanılarak yazılır ancak Android belirli oranda Native (C/C++) desteği de sağlamaktadır. Bu yüzden ilerleyen anlatımlar için indirilmesi zorunlu değildir.
Android eğitimlerinde daha çok Java tabanlı uygulama geliştirmeyi tercih etmemizin en önemli nedeni native uygulama geliştirmenin Android platformunda görece zorluğu ve performansa etkisidir. Android NDK, C kütüphaneleriyle yazılmıştır. ARM ve x86 platformlarını destekler. Derleyici olarak GCC kullanır. Java ortamından farklı olarak Android NDK, komut satırı araçlarıyla çalışır ve hata ayıklama, oluşturma ve çalıştırma işlemleri de yine komut satırı üzerinden yürütülür. Bazı üçüncü parti araçlarda ise Eclipse ve Visual Studio eklentileri bulunmaktadır.

ekran_goruntusu_-_2015-10-16_110305.png
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android Projesi Oluşturmak



Android Studio'yu yükledikten sonra artık yeni bir Android projesi oluşturabiliriz. Bunun için File > New > New Project seçeneğini seçmeniz yeterlidir.
01.png

Daha sonra karşımıza çıkan sihirbaz bize projemizle ilgili birtakım özellikleri belirtmemizi ister:
  • Application Name: Uygulamanın adı. Cihazda uygulama adı olarak bu değer görünür.
  • Company Domain: Projenin adı. Proje dosyaları bu klasör altında görünür.
  • Package Name: Uygulamanın dosyalarının saklanacağı paket adı. Bu uygulamaya özgü benzersiz bir ad olmalıdır. Aynı zamanda Google Play hesabında uygulamanızı tanımlayacağından bu epey önemlidir.
  • Project Location: Projenin bilgisayarınızda barınacağı yer.
ekran_goruntusu_-_2015-10-16_102825_0.png

Ardından, hangi Android sürümünde çalışmak istediğinizi seçeceğiniz ekranla karşılaşacaksınız.
  • Phone and Tablet: Uygulamanızın telefon ve tablette çalıştığı zaman kullanacağı en düşük Android işletim sistemi sürümünü belirtir.
  • TV: Uygulamanızın televizyonda çalıştığı zaman kullanacağı en düşük Android işletim sistemi sürümünü belirtir.
  • Wear: Uygulamanızın giyilebilir cihazlarda zaman kullanacağı en düşük Android işletim sistemi sürümünü belirtir.
ekran_goruntusu_-_2015-10-16_102928_0.png

Burada gerekli ayarları yaptıktan sonra Next düğmesiyle bir sonraki aşamaya geçelim. Bu aşamada bizden uygulamanın tasarımıyla ilgili bilgiler istenecektir. Tabletleri hedefleyen bir uygulamanız varsa Master/DetailFlow tipini seçmenizi tavsiye ederiz. Bu şekilde tablet cihazlarda solda bir navigasyon menüsü görüntülenirken akıllı telefonlarda normal uygulama görüntülenir.
ekran_goruntusu_-_2015-10-16_102942.png

Ana aktivitenizin adını da belirledikten sonra her şey hazır.
  • Activity Name: Ekranın adı
  • Layout Name: Ekrana dair tasarımı içeren dosyanın adı
  • Menu Resource Name: Uygulamanızın kullanacağı menünün adı.
  • Title: Oluşturulan ekrana dair başlığı belirtir. Bu ekranın tepesinde yer alır.
ekran_goruntusu_-_2015-10-16_103002.png

Yeni bir proje oluşturduktan sonra Android Studio'nun sol tarafında proje dosyalarımızı görebiliriz (kırmızı kutu). Orta bölgede ise seçilen dosyayla ilgili bir editör penceresi açılacaktır (mavi kutu). Bu bölümde hazırlayacağımız uygulamaların konsol çıktılarını Event Log adlı pencereden takip edebiliriz (yeşil kutu).
ekran_goruntusu2_-_2015-10-16_103154.png

Not: Bu bölümde yapacağımız Android uygulamalarında kullanıcıya gösterilecek çıktılar veya kullanıcıdan alınacak girdiler bu pencere aracılığıyla iletilir.
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Bir Android Projesinin Yapısı



Android Studio'nun çıkmasıyla beraber alıştığımız Eclipse düzeni proje yapısı da bazı değişikliklere uğradı ve daha sadeleşti. Bildiğiniz gibi, yeni bir Android projesi yarattığımızda standart bir Java projesinden farklı olarak birtakım yeni klasör ve XML dosyaları görürüz. Şimdi bir Android Studio projesinin yapısını detaylı inceleyelim:
proje2.png

  • build klasörü: Belirli derleme değişkenlerine göre derleme dosyalarını içerir. Ana uygulama modülü içinde bulunur.
  • libs klasörü: Eğer uygulamamızda Android SDK içinde yer almayan bir Java kütüphanesi (örneğin AdMob) kullanıyorsak, ilgili JAR dosyalarını bu klasöre atmamız gerekir. JAR dosyası ekledikten sonra dosyaya sağ tuşla tıklayıp Add To Build Path seçeneğini seçmeyi unutmamalıyız. Aksi takdirde derleyici jar dosyasını göremez.
  • src klasörü: Kaynak dosyaları burada yer alır. Bu klasörün içinde Java dosyalarını tutacağız.
  • src/androidTest klasörü: Araçlı test belgelerini içerir.
  • src/main/java klasörü: Uygulama aktiviteleri için Java kaynak kodlarını içerir.
  • src/main/jni/ klasörü: Java Native Interface (JNI) kullanan yerli kodları içerir.
  • src/main/gen/ klasörü: R.Java ya da AIDL dosyalarından üretilmiş arayüz belgeleri gibi Android Studio tarafından yaratılan belgeleri içerir.
  • src/main/assets/ klasörü: Genelde boştur. raw değerli dosyalarınızı barındırmak için kullanabilirsiniz. Buraya koyduğunuz dosyalar, .apk dosyasının içine derlenir.
  • src/main/res klasörü: Uygulamayla ilgili her türlü kaynak bu klasörde tutulur. Burada tutulan dosya tipleri resim dosyaları, ekran tasarımları ve metin dosyaları olabilir. Şimdi bu klasörü biraz daha detaylı inceleyelim:
    • drawable klasörleri: Bu klasörler uygulamada kullanılan resim dosyalarını içerir. Bu dosyalar PNG ya da JPEG formatında olabilir. Klasörün yanındaki hdpi (high dpi), ldpi (low dpi), mdpi (medium dpi) vexhpi (extra hight dpi) cihaza özel ekran çözünürlüklerine göre dosya çağırmamızı sağlar. Örneğin uygulamanın çalıştığı cihaz eski modelse ve ekranı düşük çözünürlük destekliyorsa ldpi klasörü içindeki resim dosyaları kullanılacaktır. Ama uygulama yeni nesil geniş ekran bir cihazda çalışıyorsa ona uygun olarak yüksek çözünürlüklü bir klasörde bulunan dosyalar kullanılır. Eğer uygulamanızda düzgün bir tasarım varsa ve geniş yelpazede cihazlar destekliyorsanız tasarımcınızdan uygun formatlarda dosyalar istemenizi öneririz.
    • anim klasörü: Animasyon objeleri için derlenen XML dosyalarını içerir.
    • color klasörü: Renkleri tanımlayan XML dosyalarını içerir.
    • mipmap klasörü: Uygulamanızın açılış logolarını içerir.
    • layout klasörü: Burada ekranlara dair tasarım dosyaları bulunur. xml formatındaki bu dosyalar her ekrana ait tasarımları barındırır. Bir ekran Activity ile oluşturulduğunda onCreate metodu içinde ilgili layout çağırılır ve ekranda yer alacak öğeler oluşturulur.
    • raw klasörü: İsteğe bağlı raw değerli dosyaları içerir. MP3 ve Ogg gibi medya dosyalarını kaydetmek için uygun bir klasördür.
    • menü klasörü: Eğer bir ekranda cihazın Menü tuşuna basıldığında bir menü çıkmasını istiyorsak, menü elemanlarını bir xml dosyasında tanımlayarak bu klasör içine saklarız.
    • values klasörü: Uygulamada kullanılan sabit değişkenler burada saklanabilir. strings.xml dosyası uygulamada kullanılan ve ekranlarda kullanıcıya gösterilen her türlü metni saklar. Anahtar – veri mantığıyla saklanan bu değerler kod içinde ya da layout dosyalarında çağırılır. Aynı zamanda bu değerler R.java dosyasında işaretlenir. Bunun dışında colors.xml dosyası layout dosyalarında kullanılacak önceden tanımlanmış renkleri içerir. styles.xml dosyası ise ekranlarda kullanılan ve yinelayout dosyalarından çağrılan stilleri içerir. values klasörünün bir başka özelliği de cihazın ayarlanmış ana diline göre yerelleşebilmesidir. Bunu ilerleyen bölümlerde anlatacağız.
    • xml klasörü: aPreferenceScreen, AppWidgetProviderInfo, or Searchability Metadata gibi değerleri tanımlayan çok yönlü XML dosyalarını saklar.
  • .gitignore dosyası: git tarafından reddedilen kayıt dışı dosyaları tanımlar.
  • app.iml dosyası: IntelliJ IDEA modülü.
  • build.gradle dosyası: Derleme sistemi için değiştirilebilir özellikleri içerir.
  • AndroidManifest.xml dosyası: Bu dosya uygulamanın kalbidir. Uygulamayla ilgili her türlü özellik ve uygulamanın işletim sisteminden talep edeceği bütün izinler burada tanımlanır. Aynı zamanda uygulama içinde kullanılan her ekran burada kaydedilip tanımlanmak zorundadır. Bu özellikleri de ilerleyen bölümlerde anlatacağız.
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Android Studio Ortamına Proje Eklemek



Önceden çalıştığınız bir projeyi başka bir bilgisayardaki Android Studio içerisinde çalıştırmak ya da Android 201, 301 ve 401 eğitimlerinde sizlerle paylaştığımız örnek projeler üzerinde çalışmak istiyorsanız, proje dosyalarını Android Studio çalışma ortamına taşımalısınız.
Android Studio'yu açtığınızda aşağıdaki gibi bir ekranla karşılaşacaksınız. Daha önce farklı ortamlarda oluşturulmuş projeleri açmak için, Import project (Eclipse ADT, Gradle, etc.) seçeneğini seçin:
a01_0.png

Karşınıza gelecek ekrandan projenin bilgisayarınızda bulunduğu dizini seçin:
a02_0.png

Android Studio, mevcut proje dosyanızı yeni bir proje dosyasına çevirerek yeniden kaydetmek isteyecek. Bunun için de size yeni dosyanın bilgisayarınızda nereye kaydedilmesini istediğinizi soracak:
a03_0.png

Bir sonraki adımdaysa, Android Studio projenizde bulunan .jar dosyalarının ya da dışardan eklenmiş kütüphanelerin Gradle uyumluluklarını yükler. Bu yüklemeleri yaparken hangi sürümü yükleyeceğine karar veremezse en yeni sürümlerini yükler. En yeni sürümden farklı bir sürüme ihtiyacınız varsa, alttaki kutucukları işaretlemeyip daha sonra bu kütüphaneleri elle içe aktarmanız gerekir.
a04_0.png

Bu işlemin ardından projeniz kullanıma hazır hale gelir:
a05_0.png
 
Üyelik Tarihi
29 Eki 2015
Konular
63
Mesajlar
364
MFC Puanı
4,840
Normal bir ülke tek seçimle bir noktaya gelip ordan devam edebiliyor da biz 1.si 4 ay evvel bitmişken 3.ne zaman oluru konuşuyorsak zaten seçim meçim bahane haline gelmiş demektir. Bizim için de normal bir şey bu.

O bakımdan ne çıkarsa çıksın kaybeden biz oluruz. Kazanan iktidarlar, sermayedarlar, vesairi olur. Çok birbirimizi üzüp ezmemize gerek yok yani.

Oyumu kullanacağım o ayrı. Hiçbir şey olmasa televizyonlarda akşam aşırı çıkan paralı köpeklerin dil uzattığı masumların, mazlumların, şehitlerin, halk kitlelerinin, ülkede kalan güzel ve bir ince düşünceye, bir içtenliğe muhtaç insanlar için kullanacağım oyumu.

Ne kadar hava cıva bir demokrasi de olsa bundan daha iyisi için, daha iyi bir yarın için, anlayış için, aydınlık için o oy sandıktan içeri girmeli. !!

http://www.uludagsozluk.com/k/1-kasım-2015-genel-seçim-tahminleri/2/#
 

Peony

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
9 Şub 2015
Konular
12,075
Mesajlar
34,903
MFC Puanı
57,450
Facebook, Arkadaşınız olmayan kişiler için sohbet etmenize sağlayan bir yeni özelliğini kullanıma açtı.​

facebook-artik-arkadas-olmadiginiz-kisilerle-konusmayi-kolaylastiran-yenilik.png


Facebook’ta arkadaş listenizde olmayan bir kişiyi mesaj attığınızda ‘diğer kutusu’na düşüyordu. Bu durumda hiçbir şekilde bildirim almadığınız için bu mesajı görmeniz çok zor oluyor. Firma tarafında yapılan bu yenilik ile yaşanan değişiklikler görülüyor. Artık gelen mesajlar Mesaj İstekleri kısmında karşınıza çıkacak.

Tekrardan üzerinden geçecek olursak bu özellik sadece listenizdeki kişilerle, Cep telefonununuz olduğu arkadaşınızla ya da daha önce mesajlaştığınız kişilerle konuşmalarına standart şekilde devam edeceksiniz. Facebook’un ele almış olduğu bu güncelleme tüm ülkelerde kullanıma açıldı.​

veteknoloji.net​
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst