Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Spacer Nedir? Spacer Ne işe Yarar?

ReiS

 ‬
Co Admin
  • Üyelik Tarihi
    8 Ara 2012
  • Mesajlar
    17,179
  • MFC Puanı
    5,941
  • MFC Seviyesi

Spacer, bir diğer adıyla flanş, aracın jant ve poryası arasında kullanılan, aracın iz mesafesini (aks mesafesini) arttırmak amacıyla kullanılan bir üründür. Bunun haricinde jantlar biraz daha dışarı doğru çıkacağından aynı zamanda da hoş bir görüntü elde edilir. Spacerlar da kendi arasında kullanım amacına göre 2'ye ayrılmaktadır. Bunlardan ilki orjinal bijon aralığına uygun spacer, diğeri ise bijon aralığını değiştirmede kullanılan spacerdır.
1-Orjinal Bijon Aralığına Uygun Spacer
Bu tür spacerlar aracın iz mesafesini (aks mesafesini) arttırmak amacıyla kullanılır. Bu spacerların üzerinde bulunan delikler araçların bijon aralığıyla bire bir uyumludur. Bu yüzden sıkıntısız şekilde montajı yapılabilmektedir. Montaj yapılırken porya üzerine önce spacer montajı yapılır. Daha sonra üstüne uzun bijonlar yardımıyla jant montajı yapılır. Jant ile porya mesafesi arttığından dolayı uzun bijon kullanılması gerekmektedir. Tüm işlemler sonunda spacerın genişliğine bağlı olarak (çift tarafta spacer olacağından kullanılan spacer kalınlığı x2) iz mesafeniz artmış olacaktır.
2-Bijon Aralığı Değiştirmede Kullanılan Spacer
Bunların kullanım amacı aslında başlıktan da anlaşıldığı gibi çok basit. Örnek vererek anlatmak gerekirse,
Sizin aracınızın standart bijon aralığının 5x100 olduğunu varsayalım. Siz arabanıza bir jant beğendiniz ve bu jant 5x112 ölçüsünde. Sizin aracınıza uygun olan bijon aralığında bulunmamakta. İşte bu durumda devreye bu tür spacerlar girer. Bu spacerlar sizin 5x100 olan bijon aralığını jantınız için uygun olan 5x112 bijon aralığına çevirir. Peki spacer bu işlemi nasıl gerçekleştrir?
Aslında çok basit. Spacerın üzerinde 5x100 aralığında bulunan bijon aralıklarıya sizin kendi aracınızın poryası üzerine montajı yapılır. Bu spacer üzerinde içine dişler açılmış şekilde 5x112 aralığında delikler bulunmaktadır. Jantın montajı sırasında 5x112 ölçüsünde olan bu delikler kullanılarak kolayca işlem tamamlanabilir.



Peki Spacer Seçiminde Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Spacer seçiminde dikkat edilmesi gereken hususların başında spacerın üretim malzemesi gelmektedir. Spacerlar genelde hafif alaşım ve dayanıklı malzemelerden üretilmelidir. Bu genelde alüminyumdur. Ucuz yollu sanayi tipler ise genelde ağır ve sert malzemeden oluşmaktadır, bunlarda demir ve çelik gibi malzemelerdir. Bu tür ağır ve sert malzemeden üretilen spacer kullanımı sonucunda aracınızın daha fazla yakıt harcamasına sebep olabileceği gibi, daha da kötüsü yolculuk sırasında kırılma riski arz etmektedir. Seyir halinde bu tarz bir durumla karşılaşmak demek tekerleğin fırlamasına ve kazalara neden olabilir. O yüzden aracı yormayan, bu tarz riskleri barındırmayan kaliteli ve aracınıza bire bir uygun spacer kullanmakta büyük fayda var.
Piyasada hem göbekli hem de göbeksiz spacer bulunmaktadır. Göbeksiz olanların kullanılmasındansa göbekli olanlar tercih edilir. Göbekli spacerın bir tarafında dışa doğru çıkıntı (erkek) diğer tarafında da içe doğru bir girinti (dişi) bulunmaktadır. Spacerda bu şekilde girinti ve çıkıntı olmasının amacından bahsedersek, girinti olan kısım aracın poryasına montesi sırasında tam bir oturma sağlar. Diğer tarafta bulunan çıkıntı da jantta bulunan boşluğa tam oturur. Bunlar güvenlik açısından önemlidir, sağlamlığı artırırlar.
Spacer seçiminde kullanılacak olan spacerın kalınlığıda (mm) önemlidir. Çünkü gereğinden daha kalın bir spacer kullanımı sonucunda lastik davlumbaza sürtme yapabilir. Böyle bir durum hem istenmez hem de tavsiye edilmez. Ayrıca araçlarda ön ve arka lastik boşluğu bir olmayabilir. Yani aracınızda ön taraf için 10mm'lik spacer kullandınız diye arka tarafta da 10mm'lik spacer kullanmak zorunda değilsiniz. Ön tarafta ve arka tarafta kullanılan spacerlar farklı kalınlıkta olabilir.
 
Üst Alt