• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Taksitli Akıllı Telefon Alanları Sevindirecek Emsal Niteliğinde Karar

Joe.

Emektar Üye
Üyelik Tarihi
5 Tem 2015
Konular
1,140
Mesajlar
5,069
MFC Puanı
4,850
Akıllı telefonunu taksitli aldığı gerekçesiyle fazla para alınan müşteri, mahkemeye yoluna başvurdu ve parasını geri aldı.

Akıllı telefonların ödemelerinin taksit ile yapılması yıllar öncesinde yürürlükten kalkmıştı. Akıllı telefon satın almak isteyen kişiler ise ya peşin bir şekilde bunu gerçekleştirmek ya da operatörlerin faturaya ek bir şekilde taksitlendirme yapma yolunu seçmek zorunda kaldılar.

14c757185a8e5140d7bf0bd237ffa283238ba402.jpeg

Erzurum'da yaşayan Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı ve Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, bir operatörden faturasına ek 12 taksit ile peşin fiyatına akıllı telefon satın aldı. Daha sonra operatör, Altay'ın faturasına 415 TL "vade farkı" yansıttı. Bunu fark eden Altay ise Erzurum Palandöken ilçesi Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu.

f4f70a2b6016b42cb6fd44db213a29db5664570c.jpeg

Nihat Altay'ı haklı bulan Tüketici Hakem Heyeti, Altay'ın faturasına haksız bir şekilde ek olarak yansıtılan 415 TL farkın iptal edilmesine karar verdi. Söz konusu durumdan mağdur olan Nihat Altay ise durumunu şu sözlerle açıkladı:

“Telefonu peşin fiyatına 12 taksitli aldım. İrsaliye ve faturaya 1.634,41 TL yazıyordu. Ancak borç haneme toplamda 2.129,67 TL yansıtıldığını görünce telefonu aldığım yere giderek itiraz ettim. Telefonu geri alamayacaklarını ve sözleşme imzaladığımı belirterek telefonu iade edemeyeceğimi belirttiler. Ben de Erzurum Palandöken ilçesi Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti'ne müracaat ederek haksız şekilde fazla yansıtılan ücreti geri aldım. Bu tarz mağduriyet yaşanması veya hiç bir sorun yaşanmasa bile tüketiciler, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren on dört gün içinde, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Bu konu hakkında pek çok tüketicinin bilgisi olmadığı gibi Palandöken Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyetinden çıkan bu kararda emsal niteliğindedir.”​
 
Üst