• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Ünlülerin Twitter hesapları daha çok “bot-vari” davranıyorlar

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Ünlülerin Twitter hesapları daha çok “bot-vari” davranıyorlar



Bu ay Cambridge Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre, Twitter’da çok fazla takipçisi olan ünlü hesapların birçoğu botlar tarafından yönetiliyormuş gibi davranıyor. Her ne kadar gerçek kullanıcılar gibi görünseler de veya gerçek kullanıcılara ait olsalar dahi, bu hesapların çoğunun bot-vari paylaşımlar yaptığı görülüyor.

Araştırmanın amacı, Twitter robotlarını çözmek
Cambridge Üniversitesi bu araştırma ile Twitter botlarının davranışlarını, ne tarz paylaşımlar yaptıklarını veya robotların tanımlanıp tanımlanamayacağını anlamayı amaçlıyorlar. Bunun için robotları belirlemede yüzde 86’lık doğruluk payı olan bir algoritma geliştirdiler. Bu algoritma, Twitter hesaplarının çeşitli paylaşım rutinlerini, retweet sayılarını, başka bir tweet’e yanıt verme ihtimallerini ve Twitter dışında başka bir websitesi linki paylaşım oranını analiz etmek üzerine tasarlandı.

Araştırma sonucuna göre ise, 10 milyondan fazla takipçisi olan Twitter hesapları daha çok bot Twitter hesaplarına benzerlik gösteriyor. Bu durumun sebebinin daha büyük sayılarda takipçisi olan hesaplar olabileceğine de değiniliyor. Örneğin CNN or BBC gibi hesaplar, otomatikleşmiş bir sistem ile yeni sıcak haberleri paylaşmayı tercih ediyorlar. Bu yöntem tabi ki de günde yüzlerce içerik paylaşan bu tarz hesaplar için daha etkili ve güvenilir.

Bunun yanı sıra, araştırmada daha az takipçisi olan hesaplarda, botların daha çok retweet etmeyi tercih ettiği görülüyor. Araştırmanın yöneticisi Cambridge Üniversitesi PhD öğrencisi Zafar Gilani’ye göre bunun sebebi, robotların orijinal içerik üretmede henüz yeterli olmaması olabilir. Gerçek bir kullanıcıdan gelen tweet’lerin robotlara kıyasla 19 kat daha fazla sayıda beğeni aldığı da araştırmaların sonuçları arasında. Demek ki içerik halen sayılara göre üstünlüğünü koruyor.

Webrazzi
 
Üst