• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

C++ 3D Yılan Oyunu

Üyelik Tarihi
7 Ocak 2015
Konular
4,091
Mesajlar
4,274
MFC Puanı
40
Kod:
//--> By lavara123
#include <stdio.h>
#include <time.h>
#include <windows.h>
#include <gl/glut.h>

#define UP 1
#define Down 2
#define LEFT 3
#define RIGHT 4

// Durum degiskenleri
GLint   lvl      = 1;
GLint   points = 0;
GLint   size  = 0;
GLbyte  gameOver = true;
GLbyte  EnableLight = true;    

// Yılan değişkenleri
GLint   bodyPos[2][100] = {{}};
GLint   _x       = 5;
GLint   _z       = 10;
GLint   _oldX[2] = {};
GLint   _oldZ[2] = {};
GLbyte  direction  = 0;

// Yem degiskenleri
GLint   _bx      = 0;
GLint   _bz      = 0;

// Ekran degiskenleri
GLint   _w       = 800;
GLint   _h       = 550;
GLint   _Giw     = 0;
GLint   _Gih     = 0;
GLint   _Gfw     = 150;
GLint   _Gfh     = 150;

//Kamera açısı için değişkenler
static GLfloat view_rotx=45.0F ;
static GLfloat view_roty=0.0F ;
static GLfloat view_rotz=0.0F ;

static GLfloat headRotation=90.0F ;
static GLfloat zoom=-300.0F ;

// FPS kontrol değişkenleri
DWORD   g_dwLastFPS = 0;
int		g_nFPS = 0, g_nFrames = 0;

char lavara123[9] = {'l','v','r','1','3','2','a','a','a'};

//aydınlatma sistemi
**** initLight()
{
    //ortam ışığı
    GLfloat ambientColor[] = {0.3f, 0.4f, 0.8f, 1.0f}; 
    glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT, ambientColor);

    //konum ışığı
    GLfloat lightColor0[] = {0.5f, 0.5f, 0.5f, 1.0f}; 
    GLfloat lightPos0[] = {4.0f, 0.0f, 8.0f, 1.0f}; 
    glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, lightColor0);
    glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, lightPos0);

    //yön ışığı
    GLfloat lightColor1[] = {0.5f, 0.2f, 0.2f, 1.0f}; 
    //yönünden gelen (-1, 0.5, 0.5)
    GLfloat lightPos1[] = {-1.0f, 0.5f, 0.5f, 0.0f};
    glLightfv(GL_LIGHT1, GL_DIFFUSE, lightColor1);
    glLightfv(GL_LIGHT1, GL_POSITION, lightPos1);
}

char lavra123[] = {lavara123[0],
	lavara123[6],
	lavara123[1],
	lavara123[7],
	lavara123[2],
	lavara123[8],
	lavara123[3],
	lavara123[5],
	lavara123[4]};
//ilk yapılandırmalar
**** Initialize(****) 
{
    glEnable(GL_DEPTH_TEST);
    glClearColor(0.7f, 0.9f, 1.0f, 1.0f); //arkaplan rengi: Gök Mavisi
    if(EnableLight){
        glEnable(GL_COLOR_MATERIAL); //Renk etkinleştirme
        glEnable(GL_LIGHTING); //aydınlatma etkinleştir
        glEnable(GL_LIGHT0); //ışığını etkin: #0
        glEnable(GL_LIGHT1); //ışığını etkin: #1
        glEnable(GL_NORMALIZE); //otomatik normalleştirme
    }
}

//Pencere Boyutlandırma
**** resize (int w, int h)
{
    glViewport(0, 0, w, h);
    glMatrixMode(GL_PROJECTION);
    glLoadIdentity();
    gluPerspective(45.0, (double)w / (double)h, 1, 800.0);
}

**** Write(char *string){//ekranda dize yazdır
    while(*string)
        glutBitmapCharacter(GLUT_BITMAP_8_BY_13, *string++);
}
//bu işlev açılara göre dönen nesneyi doyurur
**** ManipulateViewAngle() {
    glRotatef(view_rotx,1.0,0.0,0.0);//X eksenini döndür
    glRotatef(view_roty,0.0,1.0,0.0);//Y eksenini döndür
    glRotatef(view_rotz,0.0,0.0,1.0);//Z eksenini döndür
}

//bu fonksiyon yılan boyutunu ve yerini sıfırlar...
**** Reset(){
    _x       = 5;
    _z       = 10;
    direction  = 0;
    lvl      = 1;
    points = 0;
    size  = 0;
    gameOver = false;
    view_rotx=45.0F ;
    view_roty=0.0F ;
    view_rotz=0.0F ;
    headRotation=90.0F ;
    zoom=-300.0F ;
}

//Ana Menü
**** WelcomeScreen(){
    char tmp_str[40];

    glColor3f(0, 0, 1);
    glRasterPos2f(0, 10);
    Write("3D Yilan Oyununa Hosgeldiniz.");

    glColor3f(1, 0, 0);
    glRasterPos2f(0, 20);
    Write(lavra123);
    
    glColor3f(0, 0, 1);
    glRasterPos2f(0, 0);
    Write("Baslatmak Icin 'b' Tusuna Basiniz");
}

**** DrawSnake(){
    int  i;

    //kafasının çizimi
    glPushMatrix();
    ManipulateViewAngle();
        //->.
        glPushMatrix();
        glColor3f(0.6f, 0.7f, 0.8f);
        glTranslatef(75.0, -16.0, 75.0);
        glScalef(155,5.0,155);
        glutSolidCube(1);
        glPopMatrix();
    //kafa çizimleri
    glColor3f(1.0,1.0,0.0);//renk: sarı
    glTranslatef(_x,-10.0,_z);//_x & _z'ye göre yer ver
    glScalef(0.5,0.5,0.5);
    glutSolidSphere(10,20,20);//bir baş çizme işlemi
    glRotatef(headRotation, 0.0, 1.0, 0.0);
    glColor3f(1.0,1.0,0.0);
    glTranslatef(0,0.0,6.0);
    glScalef(0.8,1.0,1.0);
    glutSolidCone(10,10,20,20);
    glColor3f(0,0,0);
    glTranslatef(-4.0,10.0,0.0);
    glScalef(0.3,0.3,0.3);
    glutSolidSphere(10,20,20);
    glTranslatef(26.0,0.0,0.0);
    glutSolidSphere(10,20,20);
    glPopMatrix();

    //vücut çizimi
    for(i=0; i<size; i++){//döngü -> boyutu ata -> vücudu temsil eden daireleri çiz
        glPushMatrix();
        ManipulateViewAngle();
        glTranslatef(bodyPos[0][i],-10.0,bodyPos[1][i]);//daire bulma işilemi
        glColor3f(1.0,1.0,0.6);//renk: kırmızı
        glScalef(0.5,0.5,0.5);
        glutSolidSphere(7,20,20);
        glPopMatrix();
    }
}

**** DrawFood()
{
    //yem çizimleri
    glPushMatrix();
    ManipulateViewAngle();
    glTranslatef(_bx,-10.0,_bz);
    glColor3f(0.8, 0.4, 0.4);
    glScalef(0.5,0.5,0.5);
    glutSolidSphere(7,20,20);
    glPopMatrix();
}

**** GameStatus(){

    char tmp_str[40];

    // skor durumunu yazdırma
    glColor3f(0, 0, 0);
    glRasterPos2f(5, 50);

    sprintf(tmp_str, "Level: %d Puan: %d", lvl, points);
    Write(tmp_str);
}

//yem kordinatları için rastgele sayı
int RandomNumber(int high, int low)
{
    return (rand() % (high-low))+low;
}

//yeni yem oluşturma
**** newFood(){
    time_t seconds;
    time(&seconds);
    srand((unsigned int) seconds);
    _bx = RandomNumber(_Gfw-_Giw, _Giw+10);
    _bz = RandomNumber(_Gfh-_Gih, _Gih+10);
}

//FPS vb. işlemler
**** getFPS(){
    char tmp_str[40]; 

    if( GetTickCount() - g_dwLastFPS >= 1000 )//->
    {
        g_dwLastFPS = GetTickCount();					// zaman değişkenini güncelle
        g_nFPS = g_nFrames;						// FPS'yi kaydet
        g_nFrames = 0;							// FPS sayacını sıfırla
    }
    g_nFrames++;

    glRasterPos2f(75, 50);
    sprintf(tmp_str, "FPS: %d", g_nFPS);
    Write(tmp_str);
    
    glRasterPos2f(50, 60);
    sprintf(tmp_str, "Pos X: %d Pos Z: %d", _x, _z);
    Write(tmp_str);
}

//çarpışmaları kontrol eden fonksiyon
bool collision(){
    int i;

    for(i=0; i<size; i++){
        if((bodyPos[0][i] == _x && bodyPos[1][i] == _z) || 
        ((bodyPos[0][i] >= _x) && (bodyPos[0][i] <= _x + 5) && (bodyPos[1][i] >= _z) && (bodyPos[1][i] <= _z + 5)) ||
        ((bodyPos[0][i] <= _x) && (bodyPos[0][i] >= _x - 5) && (bodyPos[1][i] <= _z) && (bodyPos[1][i] >= _z - 5)) ||
        ((bodyPos[0][i] <= _x) && (bodyPos[0][i] >= _x - 5) && (bodyPos[1][i] >= _z) && (bodyPos[1][i] <= _z + 5)) ||
        ((bodyPos[0][i] >= _x) && (bodyPos[0][i] <= _x + 5) && (bodyPos[1][i] <= _z) && (bodyPos[1][i] >= _z - 5)))
        return true;
    }
    return false;
}

//hareket fonksiyonu(klavyede basılan tuşa göre) 
**** Run(int value){
    int i;

    _oldX[1] = _x;
    _oldZ[1] = _z;
    switch(direction){
      case RIGHT://sağ yön tuşu basılırsa
          headRotation =90;
          _x += 6;    
          if(_x > _Gfw-2) _x = _Giw-1;//eğer yılan Gfw-2 sınırını geçerse yılanın kordinatını _Giw-1 sınırına eşitle(kısaca duvardan geçme)
          break;
      case LEFT://sol yön tuşu basılırsa
          headRotation =-90;
          _x -= 6;    
         if(_x < 0) _x = _Gfw-2;//eğer yılan 0 konumunu geçerse yılanın kordinatını _Gfw-2'ye eşitle
          break;
      case UP://yukarı yön tuşu basılırsa
          headRotation =0;
          _z += 6;    
          if(_z > _Gfh-2) _z = _Gih-1;//_z noktası büyükse Gfh-2'den: _z noktasını _Gih-1'e eşitle
          break;
      case Down://aşağı yön tuşu basılırsa
          headRotation =180;
          _z -= 6;    
          if(_z < 2) _z = _Gfh-2;//_z noktası küçükse 2'den: _z noktasını Gfh-2'ye eşitle
          break;
    }

    //Collisoin fonksiyonunu kontrol et eğer çarpma oldu ise: gameOver'e aktif et
    if(collision()) gameOver = true;

    //yılanın yemi yediğini kontrol et (X ve Y'nin kontrolu)
    // -->
    if((_x == _bx && _z == _bz) || 
    ((_x >= _bx) && (_x <= _bx + 4) && (_z >= _bz) && (_z <= _bz + 4)) ||
    ((_x <= _bx) && (_x >= _bx - 4) && (_z <= _bz) && (_z >= _bz - 4)) ||
    ((_x <= _bx) && (_x >= _bx - 4) && (_z >= _bz) && (_z <= _bz + 4)) ||
    ((_x >= _bx) && (_x <= _bx + 4) && (_z <= _bz) && (_z >= _bz - 4))){
        points++;
        if(points < 100) size++;
        if(points%5 == 0 && lvl < 15) lvl++;
        newFood();
    }

    for(i = 0; i<size; i++){// vücut parçalarının pozisyonlarını kaydet
        _oldX[0]       = _oldX[1];
        _oldZ[0]       = _oldZ[1];
        _oldX[1]       = bodyPos[0][i];
        _oldZ[1]       = bodyPos[1][i];
        bodyPos[0][i] = _oldX[0];
        bodyPos[1][i] = _oldZ[0];
    }

    //sayacı ayarla
    glutTimerFunc(130-lvl*4, Run, 0);                    
}

**** Display(****){//ekran- fonksiyonu çiz 
    // net ekran
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
    glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
    glLoadIdentity();
    if(EnableLight) initLight();

    glTranslatef (-60.0, 40.0, zoom);
    //gameOver true veya false kontrol et oyunu ona göre şekillendir"
    if(!gameOver){
        GameStatus();
        DrawFood();
        DrawSnake();
    }
    else
	{
        WelcomeScreen();
	}
 
    getFPS();

    // ekranı güncellyen
    glutPostRedisplay();
    glutSwapBuffers();
}

**** Special(int key, int x, int y){
    switch(key){
    case GLUT_KEY_RIGHT     :
        if(direction != LEFT)
            direction = RIGHT;
        break;
    case GLUT_KEY_LEFT      :
        if(direction != RIGHT)
            direction = LEFT;
        break;
    case GLUT_KEY_UP        :
        if(direction != UP)
            direction = Down;
        break;
    case GLUT_KEY_DOWN      :
        if(direction != Down)
            direction = UP;
        break;
    }
}

**** keyboard (unsigned char key, int x, int y)
{
    switch (key) {
      //klavye kontrol(pozisyon vs. için)
      case 'x'    ://Grönland'da Antartika'ya döndür.
		  view_rotx +=2 ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case 'X'    ://Antartika'dan Grönland'a döndür.
		  view_rotx -=2 ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case 'y'    ://ekvator dünüşü +
		  view_roty +=2 ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case 'Y'    ://ekvator dünüşü -
		  view_roty -=2 ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case 'z'    ://sol tarafı sabit tut sağ tarafı yukarı kaldır
		  view_rotz +=2 ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case 'Z'    ://sol tarafı sabit tut sağ tarafı aşağı indir
		  view_rotz -=2 ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case 'a'    ://yılana bir daire ekle
		  size++ ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case 'A'    ://yılandan bir daire kaldır
		  size-- ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case '+'    ://kamerayı yakınlaştırır
		  zoom++ ;
          glutPostRedisplay();
          break;
	  case '-'://kamerayı uzaklaştırır
		  zoom-- ;
          glutPostRedisplay();
          break;
      case 'b'    :
	  case 'B'	  :
		  Reset() ;
          glutPostRedisplay();
          break;

      case 27: //ESC tuşu:
          exit(0);//çıkış
          break;
      default:
          break;
    }
}

int main(****){
    glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB);
    glutInitWindowSize(_w,_h);
    glutInitWindowPosition(80,80);
    glutCreateWindow("3D Yılan Oyunu - (lavara123)");
    glutSpecialFunc(Special);
    glutKeyboardFunc(keyboard);
    glutDisplayFunc(Display);
    glutReshapeFunc(resize);

    newFood();
    Run(0);
    
    Initialize();
    glutMainLoop();
}
 
Üst