• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Pi'yi Geometri ve Doğadaki Rastgelelik İle Bulma

Üyelik Tarihi
7 Ocak 2015
Konular
4,091
Mesajlar
4,274
MFC Puanı
40
Kod:
//  Bir çeyrek daire düşünün bir kare içinde. daire denkleminin x^2+y^2=1  olduğunu çoğumuz biliyoruzdur. Rastgele x ve y kordinatlarında bir nokta  seçelim. Bu nokta her halükarda çeyrek dairenin içindedir.
//Fakat  çeyrek dairenin dışında olup karenin içinde olabilir. Sanırım şekli  hayal edebildiniz. Eğer biz seçtiğimiz bu noktaların kaç tanesinin  çeyrek dairenin içinde olduğunu toplam seçtiğimiz tokta sayısına  bölersek Pi/4 ü bulmuş oluruz.
//Neden pi/4 çünkü çeyrek daire aldık, ve bu bulduğumuz sayıyı 4 ile çarparsak pi yi elde edebiliriz.
//  SIZE büyüdükçe hata payı küçülür.
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include <math.h>
#define SIZE 1000000
int main(){
     
    int k;
    double counter = 0.;
    double dval1,dval2;
     
    srand((unsigned int)time(0));
     
    for(k = 0; k < SIZE; k++){
        dval1 = (double) rand() / RAND_MAX;
        dval2 = (double) rand() / RAND_MAX;
        if(dval1 * dval1 + dval2 * dval2 <= 1)
            counter++;
    }
    printf("PI yaklasik olarak = %f\n", counter / SIZE * 4);
         
     
    system("pause");
    return 0;
     
}
 
Üst