Brook
Kayıtlı Üye
- Forum Yaşı
- 10 Yıl 9 Ay
- Mesajlar
- 29
- Tepkime puanı
- 60
Bir çok sebebi var bunun din ile de özleşmeyecek kadar, Özellikle herkesin evinde bir Kur'an-ı Kerim var ve evinin en güzel yerinde bulunuyor! Soruyorum kaç kişi okuyor? "Biz arapça bilmiyoruz ya" yada "okuduğumu anlamıyorum(arapça ya hani)". Tabi en azından mealine bak değil mi? Kabul ediyorum meal tam olarak bir çeviri değil hatta eksikleri çok. Dönemin en iyi edebiyat kitabı olarak düşünürsek söz sanatları vs. bunu zaten aktarmayı bahsetmiyorum bile. Ama Kur'an daki ilk ayet "Oku!" değil mi? Tabi burada Kur'an oku yada roman oku gibi birşey değil. Buradaki anlam; Kur'an da okuyacaksın bilim de öğreneceksin anlamında. Hadi bu cepte.
Fakat dine düşüpte bu alanda cahil olan bir millet olduğumuzdan bugün fetö yarın metö, başka bir zaman şaröttö gibi bu alanda sömürülmeye de açığız. Buradaki sebepse "illa bir önder olacak". yahu önderin ne olacağı konusunda bir fikrin var mı? Belki adam ateist, belki yahudi. O olmadan da birşeyler öğrene bilirsin. Hadisler var, sahabe hayatları var bunlarda bir kaynak. Namaz hocası vs. bu kafada değişmiyor bizde. Bak martin luther'a reform hareketini başlattı: Sebebi ise tekelleşmiş kilise mantığına son vermekti. İncili herkes okur ve anlar dedi adam. Hiç mi su tarihi incelemiyorsun be adam.(Adama gizli yahudi, ne incili diyenler olacaktır, o başka bir konu)
Diğer bir husus, abi tembelliğe alışkın bir yöre durumuna geldik. Adam zor oluyor diye yemeği kaşık yerine elle yiyor. Bu adam araştırma yapar mı gözünü seveyim. (konu islamdakilere vurgu yaptığı için)Son zamanlara dikkat edin herkes dini kendine uydurmuş garip garip ibadet şekillerine giriyor. Mezhep eleştirisi yapmıyorum. Arkadaşımdan duyduğum bir olay: "Bir camiye gittim cuma namazı kılmaya gelen bir taş bıraktı ve gitti, bir böyle iki böyle, imamla ben kaldım. Hanefi mezhebinin de en az 3 kişi e nasıl olacak dedim çıktım"
Bu zihniyet değişirse altın bir döneme gidebiliriz görüşündeyim.
Saygılarımla...
Fakat dine düşüpte bu alanda cahil olan bir millet olduğumuzdan bugün fetö yarın metö, başka bir zaman şaröttö gibi bu alanda sömürülmeye de açığız. Buradaki sebepse "illa bir önder olacak". yahu önderin ne olacağı konusunda bir fikrin var mı? Belki adam ateist, belki yahudi. O olmadan da birşeyler öğrene bilirsin. Hadisler var, sahabe hayatları var bunlarda bir kaynak. Namaz hocası vs. bu kafada değişmiyor bizde. Bak martin luther'a reform hareketini başlattı: Sebebi ise tekelleşmiş kilise mantığına son vermekti. İncili herkes okur ve anlar dedi adam. Hiç mi su tarihi incelemiyorsun be adam.(Adama gizli yahudi, ne incili diyenler olacaktır, o başka bir konu)
Diğer bir husus, abi tembelliğe alışkın bir yöre durumuna geldik. Adam zor oluyor diye yemeği kaşık yerine elle yiyor. Bu adam araştırma yapar mı gözünü seveyim. (konu islamdakilere vurgu yaptığı için)Son zamanlara dikkat edin herkes dini kendine uydurmuş garip garip ibadet şekillerine giriyor. Mezhep eleştirisi yapmıyorum. Arkadaşımdan duyduğum bir olay: "Bir camiye gittim cuma namazı kılmaya gelen bir taş bıraktı ve gitti, bir böyle iki böyle, imamla ben kaldım. Hanefi mezhebinin de en az 3 kişi e nasıl olacak dedim çıktım"
Bu zihniyet değişirse altın bir döneme gidebiliriz görüşündeyim.
Saygılarımla...