Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Verdiğimiz kiloları tekrar almamızın nedenleri

Herkül

Canım Dedem
Genel Sorumlu
Konum
BERGAMA
  • Üyelik Tarihi
    4 Haz 2013
  • Mesajlar
    33,186
  • MFC Puanı
    61,026
  • MFC Seviyesi

Verdiğimiz kiloları tekrar almamızın nedenleri

Kilo verme süreci sabır isteyen bir iş. Bu sürecin ardından bulunduğunuz kiloyu korumak ise bazen başa bela olabiliyor. Uzun soluklu diyet listelerin ve sporun bile önleyemediği; verilen kiloları geri almanızı önleyecek olası sebepleri sizler için hazırladık…

1. Bazen egzersiz kilo almanıza neden olabilir

Evet, bir antrenmanın en azından geçici olarak kilo almaya neden olması mümkündür. Bunun nedeni egzersizin kas dokusuna zarar vermesi ve onarım sürecinin kasların büyümesine ve güçlenmesine izin vermesidir. Bununla birlikte, iltihaplanmalar meydana gelir ve sıvı birikmesiyle birlikte, bu geçici kilo alımını ilave yağ oranınız da artabilir.

2. Yeterince lif ve protein yemiyorsunuz

Lif ve proteini ihmal etmek, yağlanmanın geri gelmesinin nedeni olabilir. Lif, iştahınızı kontrol etmenize yardımcı olur ve daha uzun süre tok olduğunuzu hissettirir. İyi miktarda lif elde etmek için baklagiller, fasulye ve sebze alımınızı artırın. Her gün 14 gram lif yemek, kalori alımınızı % 10'a kadar azaltabilir.

Ek olarak, protein eksikliği de kilo almanıza neden olabilir. Protein ayrıca çok fazla yemek yemeden bile daha uzun süre tok kalmanızı sağlar. Ayrıca, kas kütlenizi koruyabilir ve sağlıklı bir kiloyu korumak için önemli olan metabolizmanızı hızlandırabilir.

3. Çok sosyalsiniz

İş ortamında ya da günlük hayatta fazla sosyalseniz kilo kontrolünde sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Bununla birlikte, arkadaşlarınız ve iş arkadaşlarınızla takılmaktan hoşlanıyorsanız, genellikle daha fazla içki ve yemek yeme eğilimindesinizdir. Bu, daha fazla sosyal etkinliğe katılarak, kilo almanıza yol açabilecek kaloriler eklediğiniz anlamına gelir.

4. Alışveriş listesi olmadan alışveriş yaparsınız

Alışveriş listesi olmadan alışveriş yapıyorsanız, kilo almanın nedenlerinden biri bu olabilir. Alışveriş listeleri yalnızca zamandan ve paradan tasarruf etmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda çoğu zaman sağlıksız olan dürtüsel satın alımlar yapmanıza da engel olabilir.

5. İçeceklerden çok fazla kalori alırsınız

Alkolsüz içecekler, meyve suları ve diğer içecek türlerini içmek, kilo almanın nedeni olabilir. Beynimiz yiyeceklerden aldığı kaloriyi içeceklerden hesaplamaz. Bu, yemeği daha sonra yiyeceğiniz ve yağ kazanmanıza katkıda bulunacağınız anlamına gelir.

6. Çok yorgunsanız

Uyku eksikliği ve bitkinlik, hızlı kilo alımıyla bağlantılıdır. Bunun nedeni, egzersiz yapma motivasyonuna sahip olmamanın getirdiği hormonal değişikliklerin bir parçasıdır. Ayrıca, az uyumak, göbek bölgesinde yağlanma riskini yükseltiyor. Bir çalışma, günde 7 saat veya daha fazla uyumanın, ekstra kilo kaybetme şansını % 33 daha artırdığını doğruluyor.


ALINTIDIR...
 
Üst Alt